Dnes je Štvrtok 30.03.2017. Meniny má Vieroslava, zajtra Benjamín. Zobrazit celý kalendář »
 
 

Až 68 percent žien spí menej ako 8 hodín denne. Čo s tým?

Publikované dňa 06.01.2017 od Mirka

Za narušenie nášho spánku môže byť zodpovedných niekoľko faktorov od chrápajúceho partnera cez konzumáciu ťažkých jedál navečer až po ustarostenú myseľ.

Ideálne je spať 8 hodín každý deň. Avšak podľa prieskumu Better Sleep Council až 68 % žien spí menej ako odporúčaných 8 hodín a to z troch hlavných dôvodov. Prvým je stres súvisiaci s rodinou alebo prácou, druhým nachladnutie alebo alergia a tretím nepohodlné matrace alebo vankúše. Skúste teda aj vy sledovať, čo je príčinou nedostatočného spánku u vás. Niekedy stačí zopár vecí upraviť či zmeniť a výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Čím začať?

  • Naučte sa večer odpočívať. To znamená, že hodinu či dve pred spánkom sa už nevenujte práci ani riešeniu rodinných či finančných problémov. Pripravíte sa tak na spánok.
  • Podľa výskumov už 20 – 30 minút pohybu denne, ideálne aeróbneho cvičenia, skvalitňuje spánok. Z tohto dôvodu si doprajte denne aspoň svižnú chôdzu.
  • Využívajte svoju spálňu iba na spánok a sex. Odstráňte z nej televízor, počítač i ďalšiu elektroniku.
  • Investujte do kvalitného matraca.
  • Myslite na to, že v spálni by mala byť tma, primeraná teplota a čerstvý vzduch.
  • Pred spaním nejedzte ťažké jedlá, nefajčite a nepite alkohol.
  • Podporte tvorbu melatonínu (spánkového hormónu) tak, že zhruba hodinu pred spánkom znížite intenzitu svetla v interiéri a vyhnete sa modrému svetlu z elektroniky.

Všetko nielen pre dobrý spánok nájdete aj v našom e-shope na: http://zdravie.eiffeloptic.sk/.